Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020

ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ

 

Ένας νεαρός κύριος συναντά έναν ηλικιωμένο και σπεύδει να τον χαιρετίσει και να του συστηθεί:

-Κύριε Τάδε, είμαι ο Δείνα, με θυμάστε;

-Δε μου λέει κάτι το επίθετό σας.

-Υπήρξα μαθητής σας. Στην β΄ Γυμνασίου στο Νο Γυμνάσιο, το έτος 19…!

- Έχουν περάσει πολλά χρόνια! Τι κάνεις; Με τι ασχολείσαι;

-Έγινα κι εγώ καθηγητής. Εσείς με εμπνεύσατε και ήθελα να σας μοιάσω.

Περίεργος ο ηλικιωμένος κύριος ρωτά να μάθει τι του έμεινε στο μυαλό και τον ενέπνευσε σε τέτοιο βαθμό, ώστε να θέλει να γίνει κι ο ίδιος καθηγητής. Και ο νεαρός του διηγείται την ακόλουθη ιστορία.

-Κάποια μέρα ένας συμμαθητής μου – που ήταν και φίλος μου – ήλθε στην τάξη και μου έδειξε ένα πανέμορφο καινούριο ρολόι που είχε στην τσέπη του. Δεν άντεξα στον πειρασμό και κάποια στιγμή του το έκλεψα. Σε λίγο αντιλήφθηκε ότι το ρολόι έλειπε από την τσέπη του και αμέσως ενημέρωσε τον καθηγητή που μας δίδασκε εκείνη την στιγμή στην τάξη που ήσασταν εσείς. Εσείς, λοιπόν, απευθυνθήκατε στην τάξη και είπατε:

- Το ρολόι κάποιου συμμαθητή σας εκλάπη κατά την διάρκεια του τρέχοντος μαθήματος. Όποιος το έκλεψε, παρακαλώ να το επιστρέψει αμέσως.

-Ντράπηκα τόσο πολύ την ταπείνωση μπροστά στους συμμαθητές μου, που δεν τόλμησα να αποκαλυφθώ. Έπειτα εσείς κλείσατε την πόρτα, μάς είπατε όλους να σταθούμε όρθιοι και ότι θα ψάχνατε τις τσέπες όλων μας μέχρι να το βρείτε. Αλλά θέσατε και μια προϋπόθεση. Ότι έπρεπε να έχουμε όλοι μας τα μάτια μας κλειστά για να μη δούμε τον ένοχο. Έτσι και συνέβη. Όταν φτάσατε σε μένα, το βρήκατε στην τσέπη μου και το πήρατε. Όμως συνεχίσατε το ψάξιμο στις τσέπες όλων, για να μην καταλάβουν οι υπόλοιποι που σταματήσατε το ψάξιμο, και όταν τελειώσατε, μας είπατε «Και τώρα, μπορείτε να ανοίξετε τα μάτια σας όλοι. Το ρολόι βρέθηκε!» Δεν αναφέρατε ποτέ το όνομά μου στην τάξη ή σε κάποιον άλλον, ούτε στους γονείς μου, και ούτε μου σχολιάσατε ποτέ το περιστατικό σε προσωπικό επίπεδο. Περίμενα να με επιπλήξετε και να μου κάνετε κατήχηση, αλλά τίποτε από αυτά δεν συνέβη. Εκείνη την ημέρα σώσατε την αξιοπρέπειά μου για πάντα. Εκείνη ήταν η πιο ντροπιαστική μέρα της ζωής μου όλης και μου δώσατε με τον τρόπο σας ένα ηχηρό μάθημα. Θυμηθήκατε τώρα το περιστατικό κ. Καθηγητά;

-Ναι, ακούγοντάς σε, τα θυμήθηκα όλα. Αλλά υπάρχει κάτι που δεν θυμάμαι και αυτό είσαι εσύ, γιατί κι εγώ είχα τα μάτια μου κλειστά όταν σας έψαχνα όλους!...

 

Λίγα λόγια για το θέμα του μήνα.

Πόσο αλλόκοτο φαίνεται σήμερα το να προσπαθεί κάποιος να μη μάθει πράξεις και γεγονότα που εκθέτουν κάποιον άλλον! Πόσο παράξενο ακούγεται το να αποφεύγει κάποιος τις αφορμές για να κρίνει πρόσωπα! Ζούμε σε μια εποχή που θέλουμε να μαθαίνουμε τα πάντα για τους άλλους και κυρίως αυτά που τους εκθέτουν. Ό, τι αποτελεί γι ΄ αυτούς στοιχείο που θα τους φέρει σε δύσκολη θέση ή θα τους ντροπιάσει μάς δημιουργεί ευχαρίστηση! Σκανδαλοθηρική εποχή. Αναζητά το σκάνδαλο για να το προβάλει και σ ΄ αυτό συνδράμουν τα μέγιστα και τα διάφορα μέσα τεχνολογίας. Αλλά, δυστυχώς, σήμερα έλειψε και η ντροπή από τον ¨κλέφτη¨, αφού θεωρεί εξυπνάδα, καπατσοσύνη και προτέρημα ό ,τι κάνει και τον φέρνει στη δημοσιότητα.  Άλλοι πάλι στο βωμό της δημοσιότητας προβάλλουν από μόνοι τους γεγονότα της ζωής τους ή στοιχεία της προσωπικότητάς τους που θα θεωρούσαν προσβλητικά, αν τα παρουσίαζε κάποιος δεύτερος.

Έχουμε χάσει την αιδώ των αρχαίων Ελλήνων, την αρετή της διακρίσεως και κυρίως δεν αναλαμβάνουμε τον πνευματικό αγώνα ο καθένας μας ενάντια στα πάθη της περιέργειας, της καταλαλιάς, της κατακρίσεως κλπ. Πέρα από τη συναναστροφή μας με συνανθρώπους του περιβάλλοντός  μας, χαρακτηριστικό της καταστάσεως είναι και αυτά που μας παρουσιάζονται μέσα από τις οθόνες των σπιτιών μας.  Τηλεοπτικές παραγωγές που στηρίζονται σ ΄αυτά τα πάθη μας,  βρίσκοντας εύκολα εθελοντές που δε διστάζουν για λίγη δημοσιότητα και χρήματα να προβάλλουν αδιάντροπα στοιχεία του χαρακτήρα, του σώματος ή της ζωής τους γενικότερα. Άραγε, σε τι μπορούν να μας εμπνεύσουν; Και κυρίως, τι θα εμπνεύσουν τα παιδιά μας, που τα παρακολουθούν σήμερα , ώστε να πράξουν αύριο;

Ξεκινώντας η νέα σχολική χρονιά, ας προβληματιστούμε οι μεγαλύτεροι, ας προφυλάξουμε και τους εαυτούς μας  αλλά κυρίως και προπαντός τα παιδιά από τα τηλεσκουπίδια που προβάλλονται στις οθόνες.   Την ευθύνη δεν την έχουν μόνο όσοι εκθέτουν τον εαυτό τους ούτε αυτοί που τους παρουσιάζουν . Την έχουμε κι εμείς που τους παρακολουθούμε και τους σχολιάζουμε, είτε θετικά είτε αρνητικά! Και αν τους επιδοκιμάζουμε είμαστε ίδιοι με αυτούς, αν τους αποδοκιμάζουμε λεκτικά αλλά συνεχίζουμε να τους παρακολουθούμε, γινόμαστε χειρότεροι…

Θέλοντας αφενός μεν να σπείρουμε στις ψυχές των μικρότερων παιδιών μας αξίες, ιδανικά και αρχές που η Πίστη στο Χριστό εμπνέει και να δώσουμε στα μεγαλύτερα παιδιά μας αφορμές προβληματισμού, αφετέρου δε οι μεγαλύτεροι να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον στον πνευματικό μας αγώνα, θα λειτουργήσουμε και φέτος στην ενορία μας τις κατηχητικές μας συνάξεις με τη Χάρη και τη Βοήθεια του Θεού, λαμβάνοντας και τα σχετικά προστατευτικά μέτρα. 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

            Το Σάββατο 24 Οκτωβρίου θα τελέσουμε στο Ναό μας για τα παιδιά Θεία Λειτουργία (8.00 με 10.00 π.μ.) και τον Αγιασμό ενάρξεως των κατηχητικών συνάξεων της ενορίας μας!  Το πρώτο μάθημα θα είναι το Σάββατο 31 Οκτωβρίου.

Πρόγραμμα  κατηχητικών συνάξεων ενορίας:

Δευτέρα:

5.00 μ.μ. Εσπερινός και Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο.

6.00 μ.μ. Κύκλος Πνευματικής Οικοδομής για ενήλικες.

Σάββατο:

11.00 π.μ. - 12.30 μ.μ. Κατηχητικό για τα μικρότερα παιδιά, προνήπια, νήπια, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού.

4.00 – 5.00 μ.μ. Κατηχητικό για μαθητές Δ΄, Ε΄, και Στ΄ Δημοτικού.

6.00 μ.μ. Κατηχητικό για μαθητές Γυμνασίου -Λυκείου.